Imorgon är det julafton=)

Redan jul! Ska bli så mysigt. Första julen som förälder. Morfar har stått vid spisen i en vecka och förberett julmaten (hos oss är det Morfar som lagar mat)- Idag fastar jag för och orka äta hela morgondagen. Hos oss äts det julmat i flera omgångar. =P 

Alla julklappar är inhandlade, alla förutom till Jack. Vi är lite osäkra på om vi ska köpa nåt? Rent symboliskt borde vi ju göra det "första julklappen från mamma och pappa". Men han kommer ju redan få så sjukt mycket julklappar från min familj och från min mans familj. Det är inte direkt att han uppsakttar julen i år som äldre barn gör. Han kommer mest vara fascinerad av julgranen och dess belysnning och alla roliga julpapper och julsnören. Hmmmm kankse ska slå in lite julsnören. =P alltid nåt?! näää då vi ska väl iväg och köpa något idag. Funderar på en av alla barnkammarböcker. Det är ju en samling som man bör ha.



Julklappsbyte är underskattat i vår familj. Vi köper fortfarande julklappar till varandra för tusentals kronor. Så varje år i Deccember månad är man urfattig. kontot är länsat ända till den sista lilla kronan men vad gör man inte för traditionernas skull. Vi ska också insistera på och köpa nödvändiga klappar till varandra. Saker man vill ha, önskar sig. Så egentligen vet alla ungefär vad dem får för vi köper efter önskelistor varje år. Jag skrev ingen i år bara för att jag ville bli överraskad på julafton. Får se vad dem hittar på?! =)

Saknar min syster den här julen =( hon ligger på någon strand i Thailand och njuter av värmen. Det får dock inte bli en vana och åka iväg under julen. Det är en tid då man ska vara med sin familj, njuta av varandras sällskap, umgås, spela spel, kolla på kalle anka, äta en massa julmat, se barnen öppna julklapparna. Näää du Janita! Det var första och sista året ni åker iväg så här. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu har du en stammis, Jag förstås =)

Hoppas ni mår bra och får en underbar julafton med er lilla bebbe =)

Hälsa Walle så mycket.



Puss & kram

2009-12-23 @ 20:15:52
URL: http://mariabrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0