man är ju paranoid. ;)

Hemma från kalkonmiddagen! Maten och sällskapet var toppen. Träffade två små, söta tvillingtjejer som inte var mer än en månad gamla. Dom skickades runt från famn till famn mellan alla familjemedlemmar. Föräldrarna verkade vara hur avslappnade som helst och det är då man tänker på sin egen situation. Vi sitter som två hökar så fort någon ens vill titta på Jack. Stressen och nervositeten när någon ska hålla är obeskrivlig. Hela ens kropp skriker "Neeej, du kan inte!" "Du vet inte hur han vill ha det" och då kan det ändå vara ens närmaste som vill bekanta sig med honom. På middagen fick Jag förtroendet och senare även min man, trots att föräldrarna knappt känner oss, att hålla i deras små tjejer. Det ger en själv helt klart perspektiv och man påminns om att man måste slappna av lite mer. Jag skäms ju! Där sitter jag med min lilla (stor jämfört med småtjejerna) plutt och nojar sjukt mycket om allt.  

Det var en liten påminnelse till oss och alla överstressade föräldrar, Vi måste slappna av lite mer!!!!!

Gud vad skönt det var och se föräldrar med en helt annan inställning.

Sin's tips: alla borde ha en kalkonmiddag så här innan jul! Sjukt god mat, (Det förutsätter ju självklart att man gillar kalkon) mysigt och hänga med familj och vänner och eftersom det inte är jul så slipper man stök och bök med julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0