Vinterkräksjukan..

När man minst anar det och utan någon som helst förvarning så slår den till och man spenderar de nästkommande timmarna böjd över toastolen o försöker få i sig avslagen cola (av någon anledning ska det vara bra när man är magsjuk). Så har min natt sett ut, från kl:21.00 igår till kl 5 imorse. Självklart jobbade Walle natt, något som han inte har gjort på flera månader, och jag blev lämnad helt ensam med Jack. Efter första toabesöket tänkte jag att det här klarar jag, No problem! Så länge jag är noggrann med handdesinfektionen och inte kladdar överdrivet mycket på lillgrabben så behöver jag ingen hjälp. Men! det hela spårade ut helt och jag var så svag i slutändan att jag inte ens klarade av o ställa mig upp. jag ringer SOS, mamma! som kommer hit som ett skott, jag menar man får inte vara allt för envis, det handlar ju trots allt om en liten grabb som garanterat kommer vakna, behöva mat och behöva sövas om. O det hade jag aldrig klarat av.

Det är bland det värsta jag varit med om, den värsta bakfyllan gånger 1000, o så jag ser ut!! Kommer "tyvärr" inte lägga ut några bilder på mitt eländiga jag. Håret hänger i strimmor längst ansiktet, jag ser ut som en vandrande zombie, blek som snö, med mörka ringar runt ögonen. Ingen vacker syn alltså!

Nu mår jag lite bättre dock är bara sjukligt trött, så nu ska jag nanna lite. natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0