Tåget gick...

Till sthlm idag! Imorse packade jag ned Jack i barnvagnen och traskade till tågstationen för att ta tåget till syster yster. Det var lite skrämmande till en början men så fort vi hade kommit på tåget så släppte nervositeten. Det var inte så jätte kul för Jack att sitta i mammas knä i en timma och otåligheten och understimulansen kom rätt fort. Men så är det väl?! vad kan man förvänta sig av en sju månaders gammal pojke?!? att han ska sitta där och filosofera och kasnke ta tillfället i akt att slappna av och passa på o mysa med mamsen?!?! hahaha.. skulle inte tro det.

På hemvägen blev jag helt förskräckt av människors otroliga egoism och "jag är viktig, jag har jobbat hela dagen" sätt. Jag var bland dem första på perrongen men kom tyvärr på bland de sista p.g.a att folk tränger dig före och kastar sig som hungriga vargar på sittplatserna. Det slutade med att jag och en annan pappa med barnvagn blev utan sittplats. Tro inte att någon var snäll och flyttade på sig?! näää minsann! har man släpat med sig sin bebis på tåget får man skylla sig själv om man inte hinner få en plats. Jo jag och Jack satt på en nedfällbar sittplats och pappan lät bebisen ligga kvar i barnvagnen o stod brevid den hela vägen till Eskilstuna.

så är det tydligen! Folk tänker bara på sig själva.
Skäms på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0